Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Min bloggresa startar här

Av Henrik Zetterlund - 9 december 2011 00:19

Hej på er,ska försöka berätta lite om min vardag här i bloggen o mest för att skriva av mig.Tycker det mesta i mitt liv börjar ljusna nu o ser det mesta med nyfikna ögon.


Som sagt,jag är 36 år gammal man som bor i Kumla ca 2 mil utanför Örebro där jag är nyinflyttad sedan 3 månader sedan,så jag har precis etablerat mig i denna mindre stad då jag bott 8 år i Örebro. Trivs dock mycket bra. Är singel o lever singelliv nästan fullt ut.Mitt största intresse här i livet är Fotboll,där jag jobbar med att utbilda domare


Jag genomförde min Gastric Bypass operation i Lindesberg den 21 november 2011 dvs 18 dagar sedan. Tänk vad dagarna går. Min flytande period startade den 28 okt då jag startade på en vikt av 147,7 kilo. Vid operationen vägde jag 131,4 dvs -16,3 kilo från start.


Jag har nu övergått till o väga mig på Måndagar enbart en gång i veckan,tror inte man skall väga sig för ofta,Vad tycker ni som gjort GBP-op?


Sedan i måndags har jag börjat med lite "vanlig" föda,har fungerat riktigt bra,för man blev ganska trött på soppor,puré o flytande kost. Har ätit en del mos samt börjat komma igång med pasta. Äter tre större mål o sedan mellanmål 3-4 gånger per dag.Har även fått in 30 minuter promenad på löpband 5 pass mån-fre förra veckan samt 3 pass denna vecka,så det känns bra.


Det var lite om min vardag just nu,ska verkligen försöka lägga ut hur det går o uppdatera så mycket som möjligt


Skriv gärna o kommentera samt hjälp mig o peppa mig,man behöver i bland en spark där bak,Ha det gott nu alla kämpande människor där ute!!

 
 
Alexandra

Alexandra

9 december 2011 02:14

Halloj! Kul att du hittade till min blogg! =) Och du är så välkommen tillbaka =) Kommer nog kika in här då o då o se vad som erbjuds ;) Ha en toppenhelg!

http://lykkelig.bloggplatsen.se

 
Sussie

Sussie

10 december 2011 08:30

Heeej! :)
Åh vad kul att du kom in på just MIN blogg :) Du får JÄTTEGÄRNA titta in fler gånger :)
Det är faktiskt jättebra att läsa andras bloggar som går igenom samma resa som en själv...man delar med sig av erfarenheter osv :) hjälper varandra många gånger! Och man får STÖTTNING! Vilket är väldigt viktigt! :)

Du har ju inte varit opad så länge och jag förstår att du vill äta lite nu i jul och så...men mitt tips till dig (av egen erfarenhet) är att håll dig borta från godis och sötsaker så LÄNGE du bara kan! För jag var jätteduktig i början och så sa en vän som oxå är opad att hon kunde äta godis och jag testade...och blev FAST! Mersuget kommer snabbt!
Det är jättelätt att falla dit igen!

Unna dig gärna nånting...men tänk dig för! Det är allt jag säger! ;)
Dumping är inte heller kul att få...och det är oxå nåt vi reagerar på olika...

Kommer följa dig på din resa om det är ok och vi kan ge varandra stöttning och råd om så behövs :)

Ha en trevlig helg!
Kramar //Sussie

http://sussisviktblogg.bloggplatsen.se

 
Lena Lindberg

Lena Lindberg

10 december 2011 08:37

Hej Henrik!
Välkommen över till den andra sidan av oss op:ade :)
Jag lägger upp en länk till dig från min blogg, blir spännande att följa din viktresa.
Ang vägningen så väger jag mig 1 gång i veckan, onsdagar som är min op-dag :D
Ha en mysig helg!

http://lenalindberg.bloggplatsen.se

Henrik Zetterlund

10 december 2011 09:19

Tjenare! Jättekul att du länkar,Jag tänkte lite som dig,Jag opade en måndag då väger jag mig måndagar,Sköt om dig o ta hand om dig!

MVH Zäta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Zetterlund - 7 januari 2014 06:58

Jaha då var 17 dagar semester avklarat,tusan vad snabbt det går,dock ganska skönt att komma tillbaka i vardagen o få lite rutiner. Måste dock sträcka på mig lite extra för under ledigheten har jag skött träningen mycket bra så det känns bra,kommande ...

Av Henrik Zetterlund - 5 januari 2014 22:09


  Ikväll är jag sjukt trött,har haft en bra dag med Futsal från morgon till kväll o imorgon är det finalspel. Måste erkänna att det kommer bli ganska skönt o komma tillbaka till jobbet o få in lite rutiner. Har dock tränat bra sista veckorna,har j...

Av Henrik Zetterlund - 5 januari 2014 07:02


  Godmorgon,sitter o väntar på att klockan ska bli sju så gymmet öppnar,tränar alltid morgonträning.Har ständiga morgonrutiner som ser ut som följande 0615 vaknar,toa,kaffebryggaren(en kopp) en PWO(preworkout) checkat Paddan o iväg till gymmet kl ...

Av Henrik Zetterlund - 3 januari 2014 23:02


Hej på dig bloggen,har ju skrivit mycket sparsamt på denna sida o använt annat media men tänkte göra en lite återstart här. Som sagt nu har det gått lite mer än två år sedan jag började vända på skutan i livet o genomgick min Gastric Bypass eller som...

Av Henrik Zetterlund - 23 februari 2012 10:52

Hej på er därute Jesus här!!! DVS mannen folk hört talas om men som ingen sett.....hahaha. Har haft lite annat att tänka på de sista veckorna o har tyvärr därför inte bloggat men ska på något sett försöka förbättra mig. Har under de sista veckorna bo...

Presentation

Viktnedgång Visuell

Viktnedgång

Flyt började 29 okt

-10 datum 7 nov 2011

-16 vid opdagen 21 nov

-20 datum 28 nov 2011

-30 datum 28 jan 2012

-40 datum ---------

-50 datum ----------

-57 datum MÅL---------

-62 datum DRÖMM MÅL-----

Senaste inläggen

Tid sedan GBP operationen

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards